آزمایش کیفیت ایزوگام

فهرست

آزمایش کیفیت ایزوگام

در کارخانجات معتبر ایزوگام ،بعد از تولید عایق رطوبتی ،آن را به بخش آزمایشگاه کارخانه منتقل می‌کنند تا سطح کیفیت و کارایی آن را مورد بررسی قرار دهند.در واحد آزمایشگاه مراحل دو گانه ای شامل تست مواد اولیه (قیر) و  تست محصول نهایی توسط دستگاه‌های پیشرفته‌ی کشش ،خمش و آون  مورد ارزیابی قرار میگیرد.

آزمایش قیر ایزوگام

جهت بررسی درجه نفوذپذیری قیر به کار رفته در ایزوگام، میزان نرمی قیر را روی نقطه‌ی نرمی  ۶۰ تا ۷۰  تنظیم کرده و  در دستگاه ریمبوبال قرار می‌دهند.هدف از این کارتعیین سختی نسبی قیر خالص و دمیده است.در این دستگاه ۲ حلقه تعبیه شده است که از قیر خالص پر می‌شوند ودر مرحله‌ی بعد توپ کوچکی که آغشته به محلول گلیسیرین است ،قرار می‌دهند وبا افزایش حرارت وهمزمان با  سقوط توپ درجه‌ی نرمی قیر مشخص می‌شود.گاهی برای ارزیابی دقیق تر، مواد مخلوط شده را با درجه‌ی نرمی ۱۲۰ هم مورد آزمایش قرار می‌دهند.

آزمایش کیفیت ایزوگام در برابر حرارت

از دستگاه آون برای بررسی پایداری حرارتی ایزوگام استفاده می‌کنند.عایق رطوبتی با سایز ۱۰×۱۰ را به مدت ۲ ساعت و در دمای ۱۲۰۰ درجه در دستگاه قرار می‌دهند.اگر در مدت زمان آزمایش عایق نرم شود و قیر چکه کند ،ایزوگام را از نظر مقدار لایه تیشو بررسی میکنند.

مقاومت ایزوگام در برابر یخ زدگی

مقاومت ایزوگام در برابریخ زدگی و سرما  را با دستگاه خمش و تحت دمای ۱۵ – درجه روی یک تکه ایزوگام ۱۰ ×۱۰ مورد آزمایش قرار می‌دهند. بعد از حدود ۲ ساعت میله‌ای که در دستگاه تعبیه شده است را به سمت پایین میکشند.در صورت بروز هرگونه شکستگی در ایزوگام بایستی قیر سفت مورد ارزیابی دوباره قرار گیرد.

آزمایش کیفیت ایزوگام در برابر کشش

برای سنجش مقاومت کششی ایزوگام و لایه‌ی تیشو از دستگاه کشش  ۲۰۰kg استفاده میکنند.این دستگاه شامل ۲ فک است که دو لایه پلی‌استر و تیشو به ابعاد ۳۰ ×۳۰ را در بین این فک‌ها قرار می‌دهند.فک بالا متحرک بوده و به سمت بالا کشیده می‌شود ،در صورتی که فک پایین ثابت است.در صورتی که ایزوگام استاندارد باشد، نباید لایه‌ی تیشو دچار پارگی گردد.

با این حال طبق نتایج بدست آمده از تحقیقات کارشناسان ،بیشتر واحد‌های تولیدی آزمایش کیفیت عایق رطوبتی را انجام نمی دهند و تنها حدود ۳۵% از این کارخانجات دارای استانداردهای ISO هستند.

آزمایش کیفیت ایزوگام
بر‌چسب ها :

نویسنده:cp

دسته‌بندی:مقالات تخصصی

تاریخ : خرداد ۴, ۱۳۹۸

اطلاعات تماس

09193479361

ایزوگام پایتخت