ایزوگام نامرغوب در فصل پاییز

‎با فرار رسیدن فصل پاییز رئیس اتحادیه‌ی عایق‌های رطوبتی ساختمان شیراز هشدار داد که ایزوگام‌های نامرغوبی که در سطح شهر هستند، باید جمع آوری شوند. به علت آمدن فصل پاییز حتما ایزوگام را از فروشگاه هایی که مجاز هستند، خریداری کنید. بیش از 90 درصد ایزوگام‌های بازار شیراز توسط تولیدکنندگان شهرستان دلیجان استان مرکزی تامین می‌شوند و فقط 10 درصد از تولیدات ایزوگام استان در واحد‌های تولیدی سروستان، مرودشت، شهرک صنعتی شیراز، آباده تامین می‌شود. متاسفانه هنوز هم در سطح بازار شیراز ایزوگام‌های نامرغوبی دیده می‌شود. 170 واحد صنفی دارای پروانه کسب تحت پوشش اتحادیه‌ی اصناف معتقدند که 150 واحد بدون پروانه نیز در این شهرستان در حال فعالیت هستند.

واحد‌های تولیدی ایزوگام فعال و غیر فعال در سطح استان شیراز وجود دارند که 8 واحد از آن‌ها به دلیل رکود اقتصادی غیر فعال و تغییر شغل داده اند.

فهرست

ویژگی‌های ایزوگام مرغوب و نامرغوب

ایزوگام مرغوب در مقابل سرما و گرما مقاوم بوده و در دمای منفی ۱۱۰ درجه سانتی‌گراد و ۱۲۰ درجه سانتی‌گراد مقاومت دارد. رکود اقتصادی  بر فعالیت‌های واحد‌های صنفی و اتحادیه‌ی عایق‌های رطوبتی تاثیر داشته و در حال حاضر متاسفانه بازار به دلیل مشکلات اقتصادی دچار رکود می‌باشد.

قیمت مواد اولیه‌ی ایزوگام مانند قیر در بازار که هر کیلو گرم هزار تومان می‌باشد، باعث کاهش کیفیت ایزوگام‌های تولیدی شده و به همین دلیل تولید کنندگان ایزوگام مواد ارزان و ناخالصی مثل مازوت و پودر تالک را به ترکیبات خود اضافه کرده و از قیر کمتری در فرایند تولید استفاده می‌کنند که همین امر باعث پایین آمدن کیفیت ایزوگام‌ها می‌شود.

علت کاهش کیفیت ایزوگام

دلیل پایین آمدن کیفیت ایزوگام‌ها استفاده‌ی بیش از حد از مازوت در ترکیبات آن است. یکی از ویژگی‌های ایزوگام‌های بی کیفیت این است که چرب  بود  و دست را سیاه می‌کنند. رئیس اتحادیه‌ی اصناف هشدار داد که : واحد‌های صنفی از خرید ایزوگام‌های نامرغوب و غیر استاندارد جلوگیری کنند زیرا در صورت استفاده،  اتحادیه اقدام به جمع آوری این محصولات نامرغوب می‌کند.

ایزوگام نامرغوب در فصل پاییز

نویسنده:cp

دسته‌بندی:اخبار

تاریخ : خرداد ۱۰, ۱۳۹۸

اطلاعات تماس

09193479361

ایزوگام پایتخت