ایزوگام های پلیمری و ایزوگام های دمیده

دو نوع مختلف ایزوگام‌های پلیمری و ایزوگام‌های دمیده در بازار موجود می‌باشد. اکنون میخواهیم تفاوت این دو نوع ایزوگام را بررسی کنیم.

فهرست

ایزوگام پلیمری چیست؟

این نوع ایزوگام از قیر خالص 60-70 ساخته شده است و به همین دلیل کیفیت و دوام بسیار بالایی دارد. به همین دلیل قیمت ایزوگام پلیمری در مقایسه با ایزوگام دمیده بیشتر می‌باشد. قیر 60-70 از پالایش نفت خام تولید می‌شود. تولید این نوع قیر در پالایشگاه و در میان برج‌های تقطیر انجام می‌شود. علت نامگذاری قیر 60-70 بر اساس درجه‌ی نفوذ این نوغ قیر است. این نوع قیر برای آب ببندی بام‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولا ایزوگام‌های پلیمری دارای چسبندگی بسیار زیادی هستند، به هنگام نصب بوی قیر می‌دهند و ضخامت کمی دارند.

مزایای ایزوگام پلیمری چیست؟

از جمله مزایای ایزوگام پلیمری می‌توان به این موارد اشاره کرد:
• پس از نصب، عمر زیادی دارند.
• در سرما و یخبندان مقاومت بالایی دارند.
• این ایزوگام با رعایت استاندارد‌های ملی ساختمان تولید می‌شود.
• با ضخامت کمی که دارد، بار کمتری روی ساختمان ایجاد می‌کند.

ایزوگام دمیده چیست؟

این نوع ایزوگام از قیر دمیده ساخته شده است. در حقیقت این ایزوگام با دمیدن هوا درون مازوت یا نفت کوره ساخته می‌شود. بدیهی است که ایزوگام دمیده در مقایسه با ایزوگام پلیمری عمر کمتر و کیفیت پایین‌تری دارد. قیر دمیده با فشار هوای داغ به مازوت تولید می‌شود. این هوای بسیار داغ با دمایی حدود 200 الی 300 درجه توسط لوله‌های سوراخ دار به محفظه‌ی مازوت پمپاژ شده و در اثر چنین فرایندی اتم‌های هیدروژن با اتم‌های اکسیژن هوا ترکیب می‌شوند. با این ترکیب، آب تولید شده و فرآیند بسپارش رخ می‌دهد. در هنگام نصب این نوع ایزوگام بوی گازوئیل می‌دهد و دود نیز تولید می‌شود. از آنجایی که چسبندگی این قیر کم می‌باشد، ضخامت ایزوگام دمیده زیاد است.

ایزوگام های پلیمری و ایزوگام های دمیده

نویسنده:cp

دسته‌بندی:مقالات تخصصی

تاریخ : خرداد ۱۰, ۱۳۹۸

اطلاعات تماس

09193479361

ایزوگام پایتخت