زیر سازی ایزوگام

قبل از هر چیزی برای زیر سازی ایزوگام باید سطح سقف را از مواردی مانند گرد و خاک یا چربی و پسماند‌های اضافی پاک کنید. بعد از آن سنگ ریزه‌ها یا پلیسه‌های سیمانی را نیز به طور کامل از سقف جمع آوری نموده و هر گونه بکه چرب یا نفتی – روغنی را از بین ببرید. اگر این امکان برای شما وجود داشته باشد بهتر است به طور کامل پشت‌بام را با آب شسته و تمیز کنید اما توجه داشته باشید که هنگام ایزوگام کردن سطح شما باید کاملا خشک شده باشد مخصوصا اگر قبلا از پرایمر عایق یا استری درزگیز نیز استفاده کرده باشید.

فهرست

زیر سازی ایزوگام

از نکات مهم در زیر سازی ایزوگام پشت‌بام‌ها پر کردن ترک‌های درشت و زیر سازی یا تسطیح با سیمان و ماسه (بتن) به ضخامت حداقل سه سانتی متر در یک لایه با شیب 2 درصد و یا سیمان و پوکه معدنی که شامل 35 درصد سیمان و 65 درصد پوکه معدنی می‌شود به ضخامت حداکثر سه سانتی متر در سه لایه با شیب 2 درصدی می‌باشد.

زیر سازی ایزوگام

آستری پرایمر پیش از نصب ایزوگام

پیش از انجام ایزوگام بام تمام سقف باید یکدست و عاری از هرگونه ناصافی باشد. برای یکدست شدن می‌توانید از خمیرهای پرایمر استفاده کنید. البته در برخی مواقع از یک لایه قیر مذاب به جای پرایمز برای پوشش سطح زیرین نیز استفاده می‌شود. به طور کلی پرایمر‌های آستر ساز در دو نوع خمیری و مایع در دسترس هستند که برای هر 1 متر مربع از سطح باید نیم تا یک لیتر پرایمر برای زیر سازی استفاده نمود.

شیب گیری، چاه‌های عبور آب، کولر و چیلر

در ایزوگام کردن همیشه به خاطر داشته باشید که سطح هایی که زاویه 90 درجه دارند حتما باید با سیمان یا پرایمر عایق درزگیری و فیله کشی شوند. شیب گیری با ابروهای سقف نیز بسیار مهم است و بهتر است تا شعاع یک تا دو متر از هر آبراهه ای یک تا دو بار عایق بندی شده و سپس ایزوگام شود. توجه داشته باشید که قبل از شروع کار در کنار ناودان‌ها و چاه‌های ابرو حتما یک یا دو لایه اولیه مانند کولر‌ها یا چیلر‌ها نصب شود.

زیر سازی ایزوگام

نویسنده:admin

دسته‌بندی:مقالات تخصصی

تاریخ : بهمن ۲۶, ۱۳۹۷

اطلاعات تماس

09193479361

ایزوگام پایتخت