صرفه جویی در انرژی

استفاده کردن از عایق‌های ساختمانی از سال‌ها پیش است که به عنوان یکی از مهم ترین اجزای ساخت ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و با ایزوگام کردن منزلتان نه اقدامی در جهت صرفه جویی در انرژی می‌کنید بلکه پول پس انداز کرده و نیاز به سوخت‌های فسیلی مانند بنزین نفت زغال سنگ و گازهای طبیعی را کاهش می‌دهید. همچنین می‌دانیم که زیاده روی در مصرف این نوع از سوخت‌ها باعث گرم شدن زمین و همچنین الودگی‌های زیست محیطب می‌شود در نتیجه بااستفاده از ایزوگام و عایق از این موارد جلوگیری می‌شود.

در زندگی ایرانیان عایق‌کاری و صرفه جویی در انرژی نقش مهمی داشته و این مورد جلوه ای از تمدن ایرانیان می‌باشد. آن‌ها با استفاده از مصالح مختلف ساختمانی خانه‌های خود را طوری طراحی می‌نمودند که نیاز به گرمایش و سرمایش به پایین‌ترین حد خود برسد برای مثال سقف خانه‌ها را در مناطق گرمسیری به شکل گنبدی می‌ساختند تا در فصول گرما داخل خانه خنک تر از بیرون باشد.

حال می‌خواهیم بدانیم ایزوگام چگونه باعث گرم شدن و یا خنک شدم داخل خانه می‌شود؟

عایق و یا ایزوگام به عنوان ابزاری مهم در صرفه جویی در انرژی در گرم نگه داشتن خانه در فصل سرما و خنک نگه داشتن خانه در فصل گرما نقش بسیار مهمی دارد.

  1. ایزوگام داراری لایه پشم شیشه در فصل سرما مانع خارج شدن گرمای داخل خانه به بیرون می‌شود و دمای خانه را 10 درجه گرم تر از بیرون نگه می‌دارد.
  2. ایزوگام دارای فویل با بازتاب کردن نور خورشید در فصل گرما باعث شده گرمای کمتری وارد خانه شده و درنتیجه دمای منزل 145 درجه خنک تر از بیرون باشد.

فهرست

چگونه ایزوگام مناسب را انتخاب کنیم؟

مهم ترین فاکتور در انتخاب ایزوگام مناسب برای عایق‌کاری مقدار مقاومت حرارتی آن ایزوگام می‌باشد.
هر چه میزان مقاومت بیشتر باشد عایق حرارت کمی از خود عبور می‌دهد و باعث بهینه شدن دمای داخل منزل می‌شوددر نتیجه در انتخاب ایزوگام مناسب نباید فقط به قیمت آن توجه کرد و قیمت آن دلیلی بر استاندارد بودن ایزوگام ندارد.

چه مکان هایی نیاز به ایزوگام دارند؟

دیوار‌های خارجی منزل سقف‌ها لوله‌های آب گرم و کف خانه‌های مسکونی جزء اصلی ترین مکان هایی هستند که عایق‌کاری روی آن‌ها انجام می‌شود.

  1. دیوار‌های خارجی ساختمان : نصب ایزوگام در این مکان‌ها انرژی مورد نیاز برای گرمایش و سرمایش تا 10% کاهش می‌یابد.
  2. سقف‌ها : میزان مصرف انرژی ۱۵% تا ۲۰% درصد کاهش می‌یابد.
  3. کف: میزان مصرف انرژی را در فصل سرما تا ۵% کاهش میدهد.
صرفه جویی در انرژی
بر‌چسب ها :

نویسنده:cp

دسته‌بندی:مقالات تخصصی

تاریخ : خرداد ۱۰, ۱۳۹۸

اطلاعات تماس

09193479361

ایزوگام پایتخت