لایه های ایزوگام

اجزایی که ایزوگام را تشکیل می‌دهندشامل دو لایه‌ی نمدی است که ویژگی ضد رطوبتی دارد. در لایه بالایی و رویی ایزوگام از منسوجات پلی‌استر سوزنی و در لایه‌ی پایینی وزیرین از تیشو استفاده شده است که از مهم ترین لایه‌های سازنده‌ی ایزوگام به شمار می‌رود.

فهرست

لایه‌های ایزوگام

در دسته بندی کلمه‌های عایق‌کاری تیشو یک فلت ساخته شده از الیاف شیشه معدنی می‌باشد که اکثرن این فلت با نخ‌های که از شیشه تولید شده ادغام شده است و باعث استحکام وافزایش مقاومت کششی آن می‌شود و کار پیوند فلت الیاف با نخ هایی ازجنس شیشه وبا به کار گیری رزین ها‌ی فنول پلی وینیل و یا ملامین انجام می‌پذیرد.

درانتها این دو لایه وارد سینی که حامل قیر ذوب شده می‌شود و توسط قیر پوشانده می‌شود ودر مرحله‌ی بعدی با مواد پلیمری اشباع شده و برای این که از چسبندگی مواد جلوگیری شود در هر دو طرف ایزوگام یک لایه‌ی نازک پلاستیک کشیده می‌شود تا در هنگام نصب به آن به حرارت خیلی بالایی نیاز نباشد. همچنین لایه‌ی رویی ایزوگام با فویل آلومینیم پوشش داده می‌شود که برای بازتاب نور خورشید تعبیه شده است.

استانداردهای موجود در فلت شیشه یا همان تیشو

  1. تیشو باید با مشخصات استاندارد 3891 سازمان ملی استاندارد مطابقت داشته باشد.
  2. این تیشوی تولید شده باید سطح و ضخامت یکسان باشد.
  3. همچنین تیشو با حداقل مقاوت کششی طولی 15 کیلو گرم بر 50 میلی متر و حداقل مقاومت عرضی 2 کیلو گرم بر 50 میلی متر و دارای وزن 50 گرم باشد برای مثال در صورتی که یک تیشو با 66 نخ و وزن 50 گرم تولید شده باشد این محصول از لحاظ مقاومت کششی دارای استانداردهای تولیدی نمی‌باشد.
  4. فلت الیاف باید با مواد شیمیایی رزین آغشته و پس از حرارت دادن یکنواخت شود.
  5. باید دستگاهی که میزان جرم سطح تیشو را اندازه گیری می‌کند جرم آن را 20 گرم بر متر مربع تشخیص بدهد.
  6. روی سطح خارجی تیشو نباید هیچ نوعی خرده شیشه معدنی یا نخ گوله شده‌ی شیشه ای دیده شود.
  7. فاصله‌ی نخ‌های تقویت کننده یا همان نخ شیشه باید حداقل 15 میلی متر باشد.
  8. در زمان باز کردن رول‌ها در شرکت‌های تولید کننده یایزوگام تیشوی مورد استفاده نباید نم داشته باشد و لایه‌های آن به هم نچسبد.
  9. لبه‌ها و کناره‌های فلت باید بدون هیچ چین خوردگی بوده وکاملا صاف باشد.

نکته پایانی: میزان قیمت ایزوگام تولید شده با تیشوی مرغوب بالا تر از نوع نا مرغوب و غیر استاندارد آن می‌باشد در حالی که برخی شرکت‌ها از تیشوی وارداتی چینی استفاده می‌کنند که کیفیت مطلوبی ندارد.

لایه های ایزوگام

نویسنده:cp

دسته‌بندی:مقالات تخصصی

تاریخ : خرداد ۱۰, ۱۳۹۸

اطلاعات تماس

09193479361

ایزوگام پایتخت