مشخصات ایزوگام خوب چیست ؟

فهرست

مشخصات ایزوگام خوب

رول ایزوگامی که توسط کارخانجات تولید می‌شود، در مرحله‌ی اول باید مورد تایید سازمان استاندارد قرار گرفته باشد. به طوری که بر روی رول ایزوگام نشان استاندارد و همچنین مشخصات استاندارد ایزوگام درج شده باشد. در ادامه می‌توان  با بررسی مشخصاتی همچون وزن و ضخامت رول ایزوگام از استاندارد بودن آن اطمینان حاصل کرد. در این مقاله میخواهیم شما را با مشخصات ایزوگام خوب آشنا کنیم تا در هنگام خرید ایزوگام بهترین تصمیم را بگیرید.

مشخصات ایزوگام خوب : وزن رول ایزوگام

وزن رول ایزوگام را با ترازو می‌سنجند، به طوری که وزن استاندارد برای هر متر مربع از ایزوگام باید ۲/۰+-۴ کیلو گرم باشد. سازمان استاندارد وزن بین ۸/۳ تا ۲/۴ کیلوگرم برای هر متر مربع را قابل قبول می‌داند. توجه داشته باشید که وزن بالای ایزوگام ملاکی از بالا بودن سطح کیفیتی محصول نیست. البته با سفارش مشتری از  کارخانجات تولیدی ،ایزوگام‌هایی با کیفیت دولایه و وزنی در حدود ۴ الی ۲/۴ وارد بازار می‌شود  .

مشخصات ایزوگام خوب : ضخامت استاندارد

در راستای بررسی ضخامت ایزوگام خوب ،از وسیله ای به نام کولیس استفاده می‌شود که ۴_+۲/۰ میلیمتر به عنوان ضخامت خوب در نظر گرفته شده و سازمان استاندارد ضخامتی بین ۸/۳ الی ۲/۴ را قابل قبول می‌داند. ناگفته نماند که ضخامت متوسط ۴ میلیمتر است.در مصارف خاص صنعتی هم با سفارش قبلی مشتری ،تولید کننده رول هایی با ضخامتی بالاتر از ۲/۴ تولید می‌کنند.از مشخصه‌ی دیگر که باید مورد توجه قرار گیرد طول و عرض رول ایزوگام است که  یک ایزوگام خوب و استاندارد عرض ۱ متر و طول ۱۰ متر دارد و ایزوگام با طول ۹ متر یا ۱۱ متر از نظر سازمان استاندارد تایید نمی شود.

نا گفته نماند که درایزولاسیون دیوارهایی با طول بسیار زیاد و با سفارش مشتری رول هایی با طول‌های ۱۰ الی ۲۰ متری هم توسط کارخانه تولیدی ،تهیه می‌شوند. علاوه بر مشخصاتی که ذکر شد دارا بودن ضمانت نامه‌ی واقعی و طولانی مدت برای ایزوگام بسیار اهمیت دارد. اگر تهیه‌ی ایزوگام از مواد مرغوب و استاندارد و با سطح کیفیتی  بالا باشد، تولید کننده دیگر نباید از کیفیت محصول خود نگرانی داشته باشد و بدون هیچ نگرانی ضمانت نامه‌ی سلامت محصول خود را به مشتریان ارائه دهد.

مشخصات ایزوگام خوب و مرغوب چیست  ؟

همان طور که می‌دانید ایزوگام مرغوب و خوب به صورت پلیمری و با قیر خالص ۶۰-۷۰ درجه تهیه می‌شود و ایزوگام تولید شده با قیر خالص نسبت به قیر دمیده کیفیت و قیمت بالاتری دارد.طول عمر ایزوگام خوب را در حدود ۱۰ الی ۱۵ سال در نظر گرفته اند که البته به عواملی همچون آب و هوای محل اجرای ایزوگام ،تابش نور خورشید بر روی آن و همچنین شرایط نگهداری آن بستگی دارد.

مشخصات ایزوگام خوب چیست ؟
بر‌چسب ها :

نویسنده:cp

دسته‌بندی:مقالات تخصصی

تاریخ : خرداد ۳, ۱۳۹۸

اطلاعات تماس

09193479361

ایزوگام پایتخت