مشخصات ایزوگام مرغوب و استاندارد

مشخصات ایزوگام مرغوب و استاندارد ،وزن و ضخامت ایزوگام می‌باشد. ایزوگام مرغوب  دارای وزن و ضخامت مطلوب ،۲ لایه تیشو و پلی‌استر، قیر با نقطه‌ی نرمی ۶۰  تا ۷۰ و یک لایه آلومینیوم استاندار است.

قیر یا ماده‌ی اولیه‌ی تولید ایزوگام عامل دیگر‌ی در تولید ایزوگام‌های می‌باشد  که باعث می‌شود تا ایزوگام بعد از نصب، مقاومت و پایداری بسیار بالایی در برابر اصطحکاک ناشی از رفت و آمد اکیپ ایزوگام کاران و نزولات آسمانی داشته باشد.  در دهه‌ی ۱۳۷۰ با توجه به افزایش قیمت قیر ،رقابت بین شرکت‌های تولیدی ایزوگام در زمینه‌ی وزن و ضخامت عایق،  چندین برابر افزایش یافت و این امر خود دلیلی بود بر کمرنگ شدن روش‌های قدیمی در عایق‌کاری.

فهرست

ضخامت : مشخصات ایزوگام مرغوب و استاندارد

در شرکت‌های تولیدی ایزوگام، میزان قیر مهم ترین عامل در تعیین ضخامت لایه‌های رطوبتی است. هر چند که تاًثیرکیفیت لایه تیشو، لایه‌ی پلی‌استر و فویل آلومینیوم را نیز نمی توان نادیده گرفت.ضخامت لایه‌ی رطوبتی زمانی استاندارد است که ۴ میلیمتر باشد.لایه‌ی رطوبتی با ضخامتی  کمتر از ۴ میلیمتر غیر استاندارد تلقی شده و کیفیت و دوام  کمتری دارد. عایقی هایی که ضخامتی کمتر از ۴ میلیمتر دارند برای به کار گیری  در برخی از محیط‌های عایق‌کاری همچون بام اماکن مناسب نیستند.

وزن استاندارد یک رول ایزوگام

عایق رطوبتی استاندارد دارای وزن تقریبی ۴۰ تا ۴۲ کیلوگرم است.ایزوگام با وزن کمتر از ۴۰ کیلوگرم استاندارد نیست ولی متاسفانه برخی از شرکت‌های تولیدی ایزوگام با به کار گیری پودرهای مخصوص جهت بالا بردن وزن عایق به جای قیر،از کیفیت آن کاسته و ایزوگام نامرغوب را روانه‌ی بازار فروش می‌کنند.

نشان استاندارد ایزوگام دلیجان راهی مناسب برای تشخیص ایزوگام مطلوب است. با بررسی وجود نشان استاندارد ملی روی بدنه ایزوگام یا برچسب آن می‌توانید از کیفیت آن اطمینان حاصل نمایید.

برای اجرای ایزوگام استاندارد، استفاده از اکیپ ایزوگام کاران با تجربه اهمیت، چشمگیری دارد.چسبیدن نقطه به نقطه عایق به سطح محیط (پشت‌بام ) و عدم باد کردگی آن در مقاومت و پایداری کیفیت ایزوگام برای طولانی مدت بسیار موثر است.

مشخصات ایزوگام مرغوب و استاندارد

نویسنده:cp

دسته‌بندی:مقالات تخصصی

تاریخ : مرداد ۲۳, ۱۳۹۸

اطلاعات تماس

09193479361

ایزوگام پایتخت