نصب ایزوگام در سرویس بهداشتی

نصب ایزوگام در سرویس بهداشتی و بحث عایق‌کاری مکان هایی مانند : حمام و توالت که خطر ریزش سقف و جمع شدن آب در کف آن‌ها وجود دارد، بسیار ضروری است. معمولا برای عایق‌کاری سرویس‌های بهداشتی از قیر گونی به خاطر چسبندگی و ضخامت زیاد آن استفاده می‌کنند، اما در برخی موارد کارفرمایان به دلیل ارزانتر بودن ایزوگام از این محصول  برای عایق‌کاری سرویس‌ها استفاده می‌کنند.

ایزوگام کاری که می‌خواهد کارش را انجام دهد در صورتی که بخواهد از ایزوگام به صورت یک عایق کامل برای سرویس‌ها استفاده کند باید موارد زیر را به درستی انجام دهد.

مواردی که باید به آن‌ها توجه کنید

  • بعد از اینکه بنا سیمانکاری کف را تمام کرد و کامل سطح مورد نظر خشک شد شروع به برش اضافه‌ی لوله‌ی فاضلاب با فرز و هم سطح کردن آن با کف می‌کند.

نکته 1) برای برش دادن لوله‌ی فاضلاب نباید از چراغ ایزوگام و حرارت دادن استفاده شود.

نکته2) اغلب ایزوگام کاران این اشتباه را می‌کنند که لوله‌ی توالت فرنگی را برش می‌زنند و بعد از سرامیک کردن و بالا آمدن کف سرویس هنگام نصب توالت فرنگی توسط نصاب، کار به مشکل بر می‌خورد. تنها لوله ای که عایق کار نباید آن را برش بزند لوله‌ی 12 سانتی متری توالت فرنگی است.

  • برای اینکه ایزوگام بهتر بچسبد سطح سیمانکاری شده  را قیر پاشی کنند.
  • بعد از آن ایزوگام را در اندازه‌های کوچک برای داخل لوله‌های تخلیه برش دهند و نصب کنند و همچین یک تکه 50 در 50 ایزوگام برای هر کف شور نصب کنند که این کار بسیار هم حائز اهمیت است.
  • بعد از طی شدن این مراحل می‌توان رول ایزوگام را در اندازه‌های بزرگ برش زد. در هنگام نصب ایزوگام در زاویه‌های 90 درجه، دقت بالایی داشته باشید و در مواقع جوشکاری، مراقب بندهای ایزوگام باشید.

در هنگام ایزوگام کردن سرویس بهداشتی بخاطر فضای کم و حرارت ایجاد شده توسط چراغ ایزوگام ممکن است لوله کشی آب سرد و گرم دچار آسیب دیدگی شود به همین دلیل قبل از هر کار لوله‌ها را با گچ بپوشانید و بعد از اتمام کار ایزولاسیون را انجام دهید.

نصب ایزوگام در سرویس بهداشتی

نویسنده:cp

دسته‌بندی:مقالات تخصصی

تاریخ : خرداد ۱۰, ۱۳۹۸

اطلاعات تماس

09193479361

ایزوگام پایتخت