نگهداری ایزوگام پشت‌بام

از آن جایی که موضوع ایزولاسیون مخصوصا ایزوگام پشت‌بام هزینه‌های قابل توجه وبالایی را دارا می‌باشد پس لازم است قوانین واقدامات مورد نیاز که موجب افزایش طول عمر عایق‌کاری پشت‌بام می‌شود بسیار مهم و ضروری می‌باشد. در واقع ما می‌توانیم با نگهداری از سختی تعمیرات دوباره و عمل لکه گیری پیشگیری کنیم. در این بخش به نگهداری ایزوگام پشت‌بام خواهیم پرداخت با ما همراه باشید :

فهرست

نگهداری ایزوگام پشت‌بام

مجموعه‌ی ایزوگام پایتخت بعد از نصب ایزوگام برای مراقبت و نگهداری بام و افزایش طول عمر مفید ایزوگام انجام موارد زیر را به کارفرما گوشزد می‌کند:

  1. انجام بازدید تمامی ناودان‌ها درز پوش‌ها نورگیری‌ها هواکش‌ها کفشوی‌ها در ماه شهریور تا مطمئن شویم زباله یا آشغالی آن را مسدود نکرده است.
    برای مثال اگر راه هواکش‌ها با زباله هایی که روی پشت‌بام توسط باد ریخته شده بسته شده باشد باعث می‌شود تا هوا به داخل نفوذ نکند.
  2. بعد از نصب ایزوگام باید تا جایی که می‌توانیم از رفت وآمد هایی که ضروری نیست به روی پشت‌بام جلوگیری کنیم وحتما تعدادی صندل که کف صافی داشته باشند مخصوص پشت‌بام خریداری شود و فقط با همین صندل‌ها روی سطح پشت‌بام رفت وآمد کنیم.
  3. برای نگهداری ایزوگام پشت‌بام از ایزوگام باید دقت کنیم که اجسامی که نوک تیزی دارند مانند پیچ وقطعه‌های فلزی و یا پایه‌ی کولر روی سطح عایق قرار نگیرد که در اثر سنگینی و فشار روی عایق قرو رفته و باعث سوراخ شدن و از بین رفتن عایق شود. واز ریختن سنگ ریزه‌ها و مصالح ساختمانی به روی سطح عایق جلوگیری شود.
  4. نکته بعدی و مهمی که در نگهداری ایزوگام پشت‌بام وجود دارد این است که باید فورا بعد از ایزوگام وانجام تست آن سطح را بایک لایه سیمانی نازک وبا عیار زیاد پوشش دهیم تا در هنگام عمل کاشی کاری وسرامیک کاری سطحی که ایزوگام شده است آسیب نبیند به این دلیل که در ابتدا کاشی کاری بدنه انجام می‌شود وپس ازآن کاشی کف را می‌چسبانیم.
  5. نکته‌ی بعدی این است که اگر در پشت‌بام انباری موجود است از نگهداشتن موادی مانند نفت و گازوئیل وحتی روغن جدا خودداری کنیم زیرا در صورتی که این مواد به روی عایق بریزد دچار آسیب‌های جبران ناپذیری می‌شود.
  6. مورد آخر اینکه فضولات حیوانات خانگی مانند کبوتر ویا مرغ هم به عایق صدمه وارد می‌کند و باید به طور کلی از هر عملی که باعث زخمی شدن وخراشیدن عایق می‌شود جلو گیری نماییم.

چه چیزی ایزوگام را خراب می‌کند

مهم‌ترین چیزی که به ایزوگام روی بام آسیب وارد می‌کند، اجسام نوک تیز و بسیار سنگین هستند. برای قرار دادن پایه‌های کولر روی بام، حتما از موزائیک، با مساحت مناسب استفاده کنید تا هم از قرار گرفتن لبه‌های تیز پایه کولر روی بام جلوگیری شود و هم اینکه فشار کولر روی ایزوگام تقسیم شود و روی یک نقطه فشار زیادی وارد نشود.

قرار گرفتن اجسام تیز و برنده مثل میخ، قطعات فلز، شن و ماسه و … روی بام باعث آسیب دیدن لایه‌ی بیرونی ایزوگام می‌شوند.

برخی مواد شیمیایی ممکن است باعث خراب شدن ایزوگام شوند. بهتر است همیشه روی ایزوگام پاکیزه باشد و از ریخته شدن مواد نفتی و شیمیایی روی آن جلوگیری به عمل آورید.

هنگام حرکت روی بام از کفش‌هایی که زیره خشن و تیز دارند استفاده نکنید تا ایزوگام شما به مدت طولانی و با کیفیت بیشتر قابل استفاده باشد.

نگهداری ایزوگام پشت‌بام
بر‌چسب ها :

نویسنده:cp

دسته‌بندی:مقالات تخصصی

تاریخ : شهریور ۱۰, ۱۳۹۸

اطلاعات تماس

09193479361

ایزوگام پایتخت